Un inginer roman poate SCHIMBA cu totul lumea. Masina care merge cu pana la 5.000 km cu 2 L de apa

0

Un inginer bacauan, inventator al motorului care functioneaza pe baza de hidrogen, asteapta sa inceapa productia de serie a acestuia. Inventatorul conduce deja un automobil care consuma 3 litri de apa in doua luni.

Gheorghe Bordeianu (50 ani) este inginer TCM si a lucrat 20 de ani in fabrica de avioane din Bacau. A pierdut deja numarul inventiilor brevetate pentru ca nu are bani sa plateasca taxa de intretinere la OSIM pentru fiecare dintre ele. Crede ca sunt peste 100, majoritatea in domeniul masinilor unelte si a motoarelor.

Cea mai draga dintre descoperiri ii este generatorul de ioni care separa hidrogenul de oxigen, un dispozitiv care, atasat motoarelor clasice, inlocuieste alimentarea cu benzina sau motorina. Ambitia inginerului bacauan este acum sa-si construiasca propria fabrica de producere a dispozitivului revolutionar.

”Brevetul l-am obtinut in 1985, iar invetia este acum in curs de omologare la Institutul de Motoare termice din Graz- Austria. Omologarea are trei etape, iar eu ma aflu acum la ultima dintre ele. Imediat cum o obtin vreau sa infiintez in Bacau o fabrica de productie in serie a dispozitivului”, ne-a explicat Gheorghe Bordeianu.

Inginerul bacauan este convins de faptul ca nu va gasi o persoana dispusa sa investeasca in constructia acestei fabrici, dar ca o va face pe cont propriu.

Masina ecologica

Inventia lui Gheorghe Bordeianu nu a ramas doar pe hartie. Bacauanul si-a pus in practica inventia si merge de ani de zile numai cu masini pe care le alimenteaza doar cu apa sau, la nevoie, chiar cu suc si urina.

”Orice lichid care contine hidrogen poate fi folosit drept combustibil pentru motor. Dispozitivul functioneaza cu otet si cola, chiar si cu urina. Este ecologic pentru ca arde hidrogenul si elibereaza in aer oxigenul”, ne-a mai spus inventatorul. Gheorghe Bordeianu si-a testat masina la RAR, iar rezultatele la emisia de noxe sunt zero.

Cu trei litri de lichid merge doua luni

Masina lui Gheorghe Bordeianu, un Cielo cumparat la mana a adoua din Spania, nu ramane in pana de combustibil decat o data la 60 de zile. ”Orice lichid s-ar pune in motor, cu trei litri se poate merge si 5.000 de kilometri. Masina pe care am montat dispozitivul consuma inainte 10 litri de benzina la suta de kilometri”, a mai explicat Bordeianu.

 

Anunț oficial al poliției în cazul șoferului cu număr injurios la adresa PSD

mesaje psd

Poliția din Craiova precizează că nu a fost luată nicio măsură în cazul șoferului cu număr de înmatriculare obscen la adresa PSD.

Duminică, presa locală a scris că numărul ar fi ilegal și că poliția i-ar fi întocmit dosar penal proprietarului și îl va cerceta.

Contactați de Știrile ProTV, reprezentanții IPJ Dolj au precizat că informația este falsă și că în acest moment șoferul nu a fost amendat și nici nu are dosar penal.

În trecut, șoferul a mai fost oprit de polițiștii rutieri, însă aceștia l-au lăsat să plece după ce au verificat numărul și au constatat că este luat legal, în Suedia.

 

Timișoara se pregătește să devină Capitală Culturală Europeană. Măsurile luate de autorități

În mai puțin de trei ani, Timișoara va fi Capitală Culturală Europeană și, până atunci, clădirile istorice din oraș trebuie recondiționate.

Multe dintre bijuteriile aflate în proprietatea autorităților locale și-au recăpătat strălucirea de odinioară.

Dar mai este de muncă pentru că încă există oameni care refuză să întocmească proiecte de reabilitare pentru construcțiile pe care le dețin și stau să cadă.

Multe dintre clădirile istorice din centrul Timisoarei şi-au recăpătat frumuseţea, în timp ce pentru alte bijuterii care au rezistat trecerii timpului se fac pregătiri pentru a fi reabilitate. Turiștii care trec prin zonă admiră îndelung detaliile arhitecturale scoase acum la lumină.

Turist: „Îmi place oraşul şi oamenii sunt săritori. Foarte multe clădiri vechi şi sunt foarte frumoase.”

Turist: „Numai ce-am ajuns aici, ne place centrul oraşului, am făcut câteva poze acolo. Clădirile arată bine, vechi. Sunt clasice!”

În Piaţa Victoriei, în schimb, lucrurile par să bată pasul pe loc. Proprietarii au fost amendaţi şi autorităţile locale au supraimpozitat construcţiile care stau să cadă însă, deocamdată, pentru multe clădiri nu a fost întocmit proiectul de reabilitare.

Tânăr„Aici ar trebui îmbunătățiri, pică clădirile cât stai la coada la îngheţată. Cred că se îndreaptă spre bine Timişoara dacă reuşesc să rezolve probleme proprietarilor de aici.”

Totuşi, cei de la primărie spun că numărul autorizaţiilor eliberate pentru renovarea fațadelor şi recondiţionarea acoperișurilor a crescut în ultima vreme.

Dan Diaconu, viceprimarul Municipiului Timișoara„Din cele 14.000 de clădiri, încercam să fie cât mai multe în anul 2020 deja renovate. Cu siguranţă vom avea toate clădirile autorităţii municipale refăcute şi sunt fie planuri, fie execuţii.”

În planul de reabilitare nu sunt incluse doar clădirile din centrul Timisoarei, ci şi cele din cartiele istorice Fabric şi Iosefin, unde există cel mai mare patrimoniu arhitectural din oraş.

 

 

loading...